NAV közlemények

Tisztelt Adózók!

A NAV honlapján 2021. január 25-én elérhetővé vált a 21NYHIPA jelű nyilatkozat, melynek benyújtásával a 639/2020. (XII.22.) Korm. rendelet alapján a mikro-, kis- és középvállalkozások 2021. február 25-ig elektronikusan nyilatkozhatnak helyi iparűzési adóval kapcsolatos adóelőleg-kedvezményük érvényesítéséről. Felhívjuk a Tisztelt Adózók figyelmét arra, hogy a nyilatkozat megtételére nyitva álló határidő jogvesztő!

A 21NYHIPA nyilatkozat Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogramban (ÁNYK) futó kitöltőprogramja és a hozzá tartozó útmutató a NAV honlapján érhető el:

https://nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok/nyomtatvanykitolto_programok_nav/nyilatkozatok/21NYHIPA.html

A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 39/B. § (3) bekezdése szerinti kisadózó vállalkozások tételes adója hatálya alá tartozó vállalkozót nem terheli nyilatkozattételi kötelezettség. Az elektronikus nyilatkozattétel kötelezettsége csak az 50 %-os, mérsékelt adóelőleg-fizetéshez szükséges, az 1 %-os HIPA mérték alkalmazásához nem. 

A KATA adóalany adóelőlegfizetésre nem kötelezett, ő az adóévre vonatkozó tényleges adóját fizet évi két részletben.

Kérjük, hogy amennyiben nem biztos az adózási formájában, keresse meg adóosztályunkat a 06-26-330-233/109-es melléken vagy az info@archiv.pilisvorosvar.hu e-mail címen még a nyilatkozattételi határidőt megelőzően.

A fizetési kötelezettségekről cégkapun/ügyfélkapun keresztül értesítjük Tisztelt Adózóinkat, illetve ellenőrizhetik azt az E-Önkormányzat portálon keresztül is. 

Célszerű már januárban kitölteni az adóelőleg-nyilatkozatot, hogy a munkáltatók mielőbb figyelembe vegyék a munkavállalóknak járó kedvezményeket. A nyilatkozat akár online is kitölthető a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján. A leadott nyilatkozatban történt változás esetén új nyilatkozatot kell tenni vagy a korábbit vissza kell vonni.

Az adóelőleg-nyilatkozatot a dolgozó tölti ki és adja át munkáltatójának, kifizetőjének. Bérszámfejtéskor a munkáltató a nyilatkozatnak megfelelően veszi figyelembe a munkavállalónak járó kedvezményeket. Aki már a januári fizetésében érvényesítené a kedvezményeket, annak az első bérszámfejtés előtt nyilatkoznia kell. Az adóelőleg-nyilatkozatokkal év közben érvényesített kedvezmények automatikusan bekerülnek a NAV által készített adóbevallási tervezetbe.

Aki ügyfélkapuval, telefonos azonosítással vagy e-személyi igazolvánnyal (utóbbi használatához kártyaolvasó szükséges) rendelkezik, az adóelőleg-nyilatkozatot online is kitöltheti és benyújthatja a NAV honlapján elérhető Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással (ONYA). Az adóhivatal a kitöltéshez is segítséget nyújt, az adóelőleg-nyilatkozatokat a nyilvántartásaiban szereplő adatokkal feltölti, illetve a legtöbb nyilatkozatnál a kedvezmény adatait is kiajánlja. Az ONYA-val beküldött bizonylatokat a NAV automatikusan továbbítja a megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

A legegyszerűbb, online benyújtás mellett továbbra is lehetőség van a NAV honlapján az Adóelőleg-nyilatkozat Alkalmazással (ANYA) elkészített, kinyomtatott vagy a kézzel kitöltött nyilatkozatokat a kifizetőknek személyesen átadni. Utóbbihoz az ajánlott nyilatkozatminták és a kitöltési útmutatók letölthetők a NAV honlapjáról.

A négy vagy több gyermeket nevelő anyák kedvezményét a jogosultak, az összevont adóalapba tartozó egyes jövedelmekre érvényesíthetik. Négy vagy több gyermeket nevelő anyának az a nő minősül, aki vér szerinti vagy örökbefogadó szülőként az általa nevelt legalább négy gyermek után családi pótlékra jogosult, vagy jogosultsága legalább 12 éven át fennállt.

Az első házasok kedvezménye változatlanul 24 hónapon keresztül havi 5 000 forint adómegtakarítást jelent a házaspároknak. A családi kedvezménnyel az egy gyermeket nevelőknél 10 000, a két gyermeket nevelőknél gyermekenként 20 000, a három vagy több gyermeket nevelőknél pedig gyermekenként 33 000 forinttal több kerülhet havonta a családi kasszába.

2021-től már a személyi kedvezmény is az összevont adóalapot csökkenti, mértéke a jogosultság hónapjaiban a minimálbér egyharmada. Azok vehetik igénybe, akik rokkantsági járadékban vagy fogyatékossági támogatásban részesülnek és azok, akik olyan betegségben szenvednek, amely súlyos fogyatékosságnak számít. A kedvezmény érvényesítésének feltétele a súlyos fogyatékosságról szóló orvosi igazolás vagy a rokkantsági járadékra, fogyatékossági támogatásra jogosító határozat.

Forrás: Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Tisztelt Adózóink!

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy 2021. január 1-jétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) veszi át a gépjárműadóval kapcsolatos feladatokat az önkormányzati adóhatóságoktól. A 2021-től kezdődő időszakra járó adót a NAV számlájára kell megfizetni, az általuk kiküldött határozat alapján. A továbbiakban a kedvezmények és a mentességek, valamint a gépjárműadóhoz kapcsolódó adóigazolások (0-s igazolás parkoláshoz) tekintetében is a NAV jár el. A helyi önkormányzat a fizetési kötelezettségekről és a számlaszámokról nem tud tájékoztatást adni, kérjük, hogy kérdéseikkel az illetékes NAV igazgatósághoz forduljanak.

A 2021. január 1.  előtti időszakra vonatkozóan megállapított gépjárműadó kötelezettség esetében még az önkormányzati adóhatóság jár el.

A helyi iparűzési adó tekintetében fontos változás, hogy 2021. január 1-jétől a helyi iparűzési adóról szóló adóbevallási kötelezettség – ideértve az adóbevallás kijavítását és az önellenőrzéssel való helyesbítést – és az adóelőlegről szóló bevallási kötelezettséget kizárólag a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) felé elektronikus úton, az állami adóhatóság által rendszeresített elektronikus nyomtatványon teljesíthető (NAV-HIPA). Az e-önkormányzat portál helyi iparűzési adó űrlapjai központilag visszavonásra kerülnek. 

2021-től megszűnik az építőipari tevékenység után fennálló ideiglenes helyi iparűzési adókötelezettség. Az adóéven belül 180 napot meghaladóan végzett építőipari tevékenység továbbra is állandó jellegű iparűzési telephelyet keletkeztet az adott településen.

A helyi adókkal kapcsolatos bejelentkezések, változásbejelentések, meghatalmazások, kérelmek továbbra is az e-önkormányzat portálon keresztül küldhetők be a helyi önkormányzatok felé. Amennyiben a portál használatával kapcsolatban technikai problémájuk merül fel (sikertelen belépés, szolgáltatásokkal kapcsolatos információ), abban a Kormányzati Ügyfélvonalon (1818) tudnak segítséget kérni. Egyéb szakmai kérdésekben továbbra is a hivatal kollégáit keressék. 

A NAV oldalán időközben megjelent az új, belföldi gépjárműadó bevételi számla, amely a következő: 

10032000-01079160

A gépjárműadóval kapcsolatos értesítőket az adóhatóság megküldi a lakosság számára a meghosszabbított fizetési határidővel. A gépjárműadó első részletét 2021. április 15-ig, a másodikat 2021. szeptember 15-ig kell befizetni. 

A gépjárműadóval kapcsolatos értesítőket az adóhatóság megküldi a lakosság számára a meghosszabbított fizetési határidővel.

 

A Kormányablakokban működő NAV-ablakokban 2020. november 12-től a személyes ügyintézéshez előzetes időpontfoglalásra van szükség. Ez összhangban van a Kormányablakok ügyfélfogadási rendjével, ami a Magyarország Kormánya által kihirdetett veszélyhelyzethez kapcsolódó kormányzati intézkedések betartását szolgálja.

Kinek, mikor, mennyi kedvezmény jár az adóból? A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) új kiadványa a személyijövedelemadó-kedvezmények kiszámításában segít a családoknak, friss házasoknak, sokgyermekes édesanyáknak és a súlyos betegséggel küzdőknek.

Egy év alatt számtalan változás, új élethelyzet jöhet egy ember, egy család életében. Házasság, gyermekvállalás, munkahelyváltás, betegség, ezek mind-mind hatással lehetnek az adózásra, az adó összegére is, ezért fontos, hogy ki-, és beszámításuk jól szerepeljen az adóbevallásban.

Mi a teendő, ha valakinek év közben megszűnik a munkahelye? Ha az egyik gyermek után már nem jár a családi pótlék? Ha válás után a szülők gyerekeiket felváltva gondozzák? A Kedvezmények példatára az ilyen és ehhez hasonló élethelyzeteket feldolgozva nyújt kézzelfogható segítséget a kedvezmények legoptimálisabb igénybevételéhez.

Több mint 17 millió forint értékű, rossz minőségű maszkot vont ki a forgalomból a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

Pest megyében jelentették be vámkezelésre azt a 20 ezer védőfelszerelést, amiről a tételes áruvizsgálatkor úgy tűnt, hogy egészségügyi felhasználásra alkalmatlanok.  A vállalkozó sem tudta bizonyítani, hogy a szájmaszkok megfelelnek az alapvető egészségvédelmi- és biztonsági követelményeknek. A védőfelszerelésből álló szállítmányt megvizsgálta a fogyasztóvédelmi hatóság is. A szakvélemény alapján a termékek nem felelnek meg a termékbiztonsági szabályoknak és megtiltották azok forgalomba hozatalát.

A több mint 17 millió forint értékű szállítmányt a pénzügyőrök lefoglalták.

A NAV fokozott figyelmet fordít az engedély nélküli, silány minőségű egészségügyi termékek felderítésére és azok kereskedelemből való kizárására.

Idén hétszázezerrel többen intézték adóügyeiket az Ügyfélkapun, és nagyjából ugyanennyivel csökkent a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálatain személyesen megjelenő ügyfelek száma. A koronavírus-járvány miatt előtérbe kerültek a biztonságosabb, digitális kommunikációs csatornák, szerencsére a NAV-nál szinte minden ügy elektronikusan is intézhető.

A NAV ügyfélszolgálati statisztikái valamennyi területen azt mutatják, hogy az adózók egyre nagyobb számban kezdték el használni a NAV elektronikus megoldásait. A hivatal munkatársai az első hét hónapban csaknem négymillió adózóval léptek kapcsolatba az Ügyfélkapun keresztül, és egymilliónál is több ügyfélnek segítettek telefonon vagy e-mailben.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) mintegy félmillió ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelének küld postán adószámla-kivonatot. A tájékoztatás elején mindenki megtalálja a számára legfontosabb információt: mennyit kell fizetni, illetve mennyit igényelhet vissza.

Adószámla-kivonatot csak az kap, akinek legalább egy adónemen ötezer forintnál több tartozása, vagy ezer forintnál több túlfizetése van a tavaly december végi adatok szerint. A kivonat mellett késedelmipótlék-értesítőt is találhat a postaládájában, aki fizetési kötelezettségét tavaly nem, vagy csak késedelmesen teljesítette, és emiatt ötezer forintot elérő pótléka keletkezett.

Közel másfél millió magánszemélyt és egyéni vállalkozót értesít a NAV elmúlt évi adó-, illetve vámtartozásáról vagy túlfizetéséről.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a napokban megkezdte azoknak a magánszemélyeknek és egyéni vállalkozóknak az értesítését, akiknek az adószámláján az elmúlt évről tartozás vagy túlfizetés van.

Értesítést az kap, akinek

  • legalább egy adónemben ötezer forintnál több tartozása vagy
  • ezer forintnál több túlfizetése van.

Késedelmipótlék-értesítőt is kap az, aki tavaly fizetési kötelezettségét nem, vagy csak késedelmesen teljesítette, és emiatt legalább ötezer forint késedelmi pótléka keletkezett.

2020. július 20-án 12 órától a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Pest Megyei Adó- és Vámigazgatóságának felújított központi ügyfélszolgálata ismét a 1132 Budapest, Kresz Géza utca 13-15. szám alatt lévő irodaházban fogadja ügyfeleit.

Ügyfélfogadási idő:

Hétfő: 8:30-18:00
Kedd: 8:30-12:00
Szerda: 8:30-18:00
Csütörtök: 8:30-12:00
Péntek: 8:30-11:30

A központi ügyfélszolgálat megközelítése tömegközlekedéssel a 4-es és 6-os villamosokkal, az M3 metróval, valamint a Nyugati pályaudvarig vonattal lehetséges.

Az esetleges sorban állás elkerülése miatt célszerű előre időpontot foglalni. 

Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Pest Megyei Adó- és Vámigazgatósága 

Kiemelt információk

Kiemelt információk

Felhívások, tájékoztatók

Tisztelt Adózók! A NAV honlapján 2021. január 25-én elérhetővé vált a 21NYHIPA jelű nyilatkozat, melynek benyújtásával a 639/2020. (XII.22.) Korm. rendelet alapján a mikro-, kis- és középvállalkozások 2021. február 25-ig...

Tájékoztatjuk Tisztelt Adózóinkat, hogy Magyarország 2021. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló törvény eltörölte az adóelőleg-kiegészítési kötelezettséget a helyi iparűzési adó vonatkozásában. A helyi adó...

Ajánlatkérések

Tisztelt Címzett! Ezúton felkérem Önöket, hogy a melléklet szerinti irodaszerekre árajánlatukat a Pilisvörösvári Polgármesteri Hivatal részére megadni szíveskedjenek. Az összességében legjobb ajánlatot adóval keretszerző...

Kérem, hogy a mellékelt táblázatot kitöltve küldjék meg ajánlatukat legkésőbb 2021. február 2., kedd 17 óráig. Kapcsolattartó: Rimár Ágnes (26-330-233/120. mellék vagy 06-70-5125-399), Karácsony Lajosné élelmezésvezető (...

Észrevételek

Ha bármilyen kérdése, észrevétele van a honlappal kapcsolatban, írjon a szerkesztőknek!